Wednesday, March 24, 2010

Garlic-N-All Keeper

Ini adalah Garlic-N-All Keeper kepunyaan saya yang saya beli dengan duit sendiri (Ada sebab ya kenapa saya tulis beli dengan duit sendiri). Saya gunakan untuk menyimpan bawang, bawang putih dan juga ubi kentang. Antara ciri-cirinya 

  1. Innovative, angled lid allows for easy retrieval. Containers stack up modularly to save space
  2. Transparent walls let you identify contents quickly
  3. Innovative storage that keeps creepy crawlies out
  4. Ventilated lid allows air to circulate to minimise condensation and odour problems
(source : Catalogue Tupperware)



Gambar di bawah pula ialah set Garlic-N-All Keeper milik saya tapi bukan dibeli dengan duit sendiri. Ia adalah sumbangan mama saya sempena hadiah masuk rumah baru (Alhamdulilllah kami berpindah ke rumah sendiri September 2009)


Set pemberiannya mama saya tutupnya berwarna merah dan agak besar sedikit. Mungkin pada entry yang lepas atau entry-entry akan datang anda akan banyak kali melihat perkataan "pemberian mama saya". Ya...saya harus berikan credit kapada mama saya yang tersayang kerana boleh dikatakan separuh koleksi Tupperware saya ialah pemberian darinya. Mama saya pengguna dan konsultan Tupperware sejak awal 80an. Bukan saya meminta-minta (tambahan lagi bila dah bekerja punya wang gaji sendiri). Tapi setiap kali pulang ke Taiping atau bila mama datang melawat kami di Subang ada sahaja Tupperware baru yang dia bagi. Bila saya nak bayar ada saja alasan dia menolak. Ini hadiah masuk rumah la, hadiah besday saya la, hadiah untuk cucu-cucunya lah dan lain-lain (Oh ye, rice dispenser Tupperware berwarna putih di tepi itu juga pemberian my mama sempena my wedding pada tahun 2006 sebab itu designnya berlainan dengan rice dispenser sekarang)

Berbalik kepada Garlic-N-All Keeper, oleh kerana saya telah punya 1 set untuk menyimpan bawang dan kentang, maka set kedua ini saya gunakan untuk menyimpan instant drinks seperti 3 in 1 milo, Radix HPA, instant oat dan lain-lain. 


Mudah untuk mengenalpasti kandungan di dalamnya dan lebih teratur. Milo dan Oat saya masukkan dalam satu bekas sementara Radix dan lain-lain dalam satu bekas. Kadangkala bila study  sehingga lewat malam hubby suka turun ke dapur untuk buat minuman panas sendiri. Senang sikit dia nak cari minuman pilihannya ( you know guys. Kalau cari barang tak jumpa boleh sepah satu dapur..hehehe)

0 ulasan:

Post a Comment