Wednesday, March 24, 2010

Salt N Spice Set

Salt N Spice Set seperti namanya sangat sesuai untuk menyimpan garam atau rempah ratus kering yang digunakan setiap hari (Rempah ratus yang jarang-jarang digunakan lebih sesuai di simpan dalam Modular Mates)


Saya sangat suka kerana saiznya just nice untuk sepeket garam bukit Halagel (400gm) pilihan saya. 


Mudah untuk dibuka. Tekan sahaja penjuru hujung penutup

Selain itu juga saya gunakan untuk menyimpan susu pekat (just nice untuk 1 tin susu 400 ml). Tapi tiada gambar buat masa ini kerana susu pekat memang jarang-jarang digunakan di rumah kami.

Seorang kawan saya pernah memberitahu dia menyimpan kunyit serbuk di dalam Salt N Spice Set. Katanya sangat mudah kerana hampir setiap hari dia menggunakan kunyit serbuk untuk masakan (hubby dan anak-anaknya suka lauk berasakan kunyit seperti sotong goreng kunyit, ayam goreng kunyit , masak lemak dan lain-lain). Tak perlu susah-susah nak buka penutup untuk ceduk kunyit dan kemudian terlupa di mana dia letakkan penutup bekas itu (kalau dah kelam kabut di dapur macam-macam boleh jadi kan. Dia ini sungguh ibu Mithali. Setiap hari masak makan malam sendiri walaupun penat bekerja). Saya sudah ingatkan padanya bahawa "stains" tidak cover di bawah Tupperware Lifetime Guarantee. Dalam erti kata lain jika tupperware anda kekuningan kerana disimpan dengan makanan berasaskan kunyit (sebagai contoh) anda tidak boleh menukarnya (boleh rujuk pada halaman Tupperware Lifetime Guarantee di dinitupperwarekiosk). Tapi kawan saya ini tidak kisah. Katanya Tupperware boleh dibeli lain bila-bila masa. Yang penting dia selesa untuk menyiapkan hidangan buat keluarga tercinta.

1 ulasan:

Bukhari San said...

Salam.
Pertama kali sya membca blog ttg Tpware...perkhhh amat bagus. To Nurhayati. Keep Goin yr good job :-)

Post a Comment